وبلاگ

خرید نهال میوه

خرید نهال میوه 4

خرید نهال میوه

خرید نهال میوه و انتخاب نهال میوه مناسب گامی اساسی در احداث باغ پر برکت و پربار است. اگر شما هم قصد خرید نهال را دارید ولی نمی دانید از کجا تهیه کنید و یا با ویژگی های نهال مناسب آشنایی زیادی ندارید،‌ توصیه می کنیم این مقاله از مجموعه مقالات آٰرال نهال را تا انتها مطالعه کنید.

خرید نهال میوه

خرید نهال میوه

برای افزایش سرعت رشد نهال میوه و کاهش زمان باردهی آن، باید نهال در زمان مناسب خریداری و کاشته شود. در کل می توان گفت بهترین زمان برای خرید نهال در مناطق گرمسیر و معتدل شروع فصل پاییز و در مناطق سردسیر اواخر بهمن ماه تا اواسط اسفند ماه می باشد. توصیه می شود قبل از انجام هر کاری با افراد متخصص و کاربلد در این زمینه مشورت کنید. در این زمان نهال در خواب زمستانی قرار دارد و ریشه فرصت بیشتری خواهد داشت تا در خاک مستقر شود.

خرید نهال میوه، سرمایه گذاری برای آینده

سرمایه ‌گذاری هوشمندانه با خرید و کاشت برخی نهال ها مانند نهال گردو و نهال بادام، یک راهکار مناسب برای سرمایه ‌گذارانی است که به دنبال سودآوری در آینده هستند. تحقیقات اقتصادی نشان می‌دهد این نوع سرمایه ‌گذاری بازدهی قابل توجهی دارد و بازگشت سرمایه در مدت زمان قابل قبولی فراهم می شود.

  • خرید نهال گردو از پردرآمدترین و زودبازده ترین نهال های میوه است که برای سرمایه گذاری بلند مدت بهترین گزینه است. گرچه تمامی نهال های گردو پیوندی و اصلاح شده دارای بازدهی تجاری و کیفیت مطلوبی هستند، اما برخی گونه ها مانند نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور و نهال گردو خوشه ای جزو بهترین نهال های گردو برای سرمایه گذاری هستند.
  • قیمت نهال بادام از قیمت نهال گردو پایین تر است، با این حال عملکرد درخت بادام یک سوم درخت گردو است. درخت بادام در مناطق گرم رشد خوبی دارد و درخت گردو برای مناطق سرد مناسب است.

در پاسخ به این سؤال که کدام نهال میوه سود بیشتری دارد؟ باید بگوییم که پاسخ آن کاملاً به شرایط آب و هوا و توانایی مالی شما برای خرید نهال بستگی دارد.

نهال میوه مناسب خود را با این 5 نکته کلیدی بیابید

توجه به نکات زیر به شما در یافتن نهال میوه مناسب و داشتن باغی پربار بسیار کمک خواهد کرد:

آب و هوا

اولین گام در انتخاب و خرید نهال میوه مناسب توجه به شرایط آب وهوایی شما است. برخی از نهال ها به آب و هوای مرطوب و سرد و برخی دیگر به آب و هوای خشک و گرم نیاز دارند.

نوع خاک

نوع خاک نیز در انتخاب نهال مناسب نقش مهمی دارد. برخی نهال ها در خاک های رسی و برخی در خاک های شنی رشد خوبی دارند.

فضای باغ

فضا باغ عامل دیگری است که نباید در انتخاب نهال نادیده گرفته شود. فضا.ی باغ خود را اندازه گیری کنید و نهالی را انتخاب کنید که با فضای موجود تناسب بیشتری داشته باشد.

خرید نهال میوه 1

 نیاز شما

قبل از خرید نهال به نیازهای خود فکر کنید و هدف تان از خرید نهال را مشخص کنید. اینکه چه میوه هایی را دوست دارید؟ به چه مقدار میوه نیاز دارید؟ و …

مشورت با متخصصان

در نهایت می توانید برای انتخاب نهال میوه مناسب با کارشناسان و متخصصان نهالستان مشورت کنید. کارشناسان آرال نهال آماده هر گونه راهنمایی به شما در انتخاب و خرید نهال میوه انواع درختان هستند.

8 نهال میوه پربار و مقاوم

نهال هایی که در ادامه به آن میپردازیم مرغوب ترین و بهترین نهال ها برای جغرافیای کشور عزیزمان میباشند:

نهال سیب

سیب یکی از میوه های محبوب در جهان است. به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی بسیار مهم است. نهال سیب در اکثر نقاط ایران قابل کشت است. درختی پربار است که در سال های اولیه به بار می نشیند و میوه های آن به رنگ زرد، قرمز و سبز است. نهال سیب دارای بیش از 6 هزار گونه مختلف است که در زمان خرید نهال سیب باید با فروشندگان انواع نهال میوه مشورت کنید.

نهال انگور

انگور جزو میوه های خوشمزه و پرطرفدار است که در اکثر مناطق ایران قابل کشت است. منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که می توان به صورت تازه یا تهیه آبغوره، کشمش و مویز از آن استفاده کرد. در صورتی که از نهال های انگور به طور صحیح رسیدگی و مراقبت کنید،‌ از هر درخت انگور تا 200 کیلوگرم انگور می توانید برداشت کنید.

نهال انار

انار میوه ای بهشتی و پرخاصیت است که در مناطق گرم و خشک رشد خوبی دارد. غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. این درخت پربار است و در سالهای اولیه به بار می نشیند. نهال انار دارای انواع مختلف شیرین، ترش و ملس است که هر یک خصوصیات خاص خود را دارد. خرید بهترین نهال انار بستگی به منطقه و خاک شما دارد.

نهال انجیر

نهال انجیز نیز در اکثر مناطق ایران قابل کشت است و در سال دوم باردهی آن آغاز می شود. منبع غنی از فیبر و پتاسیم است و می توان از آن به صورت تازه یا در تهیه خشکبار استفاده کرد. اولین گام در احداث باغ انجیر انتخاب نهال اصیل و سالم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه است. شما نمی توانید از یک نهال بی کیفییت و نامرغوب انتظار باردهی باکیفیت داشته باشید.

خرید نهال میوه 2

نهال گیلاس

میوه ای تابستانی و خوشمزه که بیشتر در مناطق سردسیر و معتدل کاشته می شود. باردهی آن در سال های اولیه درخت است. انواع مختلفی از نهال گیلاس در نهالستان ها پرورش داده می شود که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند. توصیه می شود برای خرید نهال میوه مانند نهال گیلاس اقتصادی ترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

نهال آلبالو

میوه ای خوشمزه و ترش که در مناطق معتدل و سردسیر از رشد خوبی برخوردار است. می توانید با توجه به شرایط اقلیمی و منطقه ای خود، ارتفاع از سطح دریا و میزان بارش سالیانه و میزان تغییرات دما اقدام به خرید نهال آلبالو کنید.

نهال هلو

هلو جزو میوه های تابستانی است و در مناطق گرم و معتدل از رشد خوبی برخوردار است. منبع غنی از ویتامین های A و C است و در تهیه خشکبار، کمپوت وشربت استفاده می شود. عمر مفید این درخت از 10 تا 20 سال متغیر است. پس از کاشت نهال هلو و آبیاری و کوددهی مناسب،‌ این نهال در سال بعد شروع به باردهی می کند. جنبه اقتصادی و مقرون به صرفه بودن این نهال آن را به یکی از نهال های مهم برای کشاورزان تبدیل کرده است.

نهال زردآلو

زردآلو منبع غنی از ویتامین های A و C است که در مناطق سردسیر و معتدل به خوبی رشد می کند. توصیه می کنیم برای اینکه بادهای شدید نهالتان را خم نکند، در سال اول آن را به یک تیرک قائم چوبی ببندید.

توجه داشته باشید در خرید نهال میوه اصالت نهال، شرایط آب و هوایی و انتخاب گونه مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

مزایا و معایب خرید و فروش نهال میوه به صورت آنلاین

برخی نهالستان ها اقدام به فروش نهال اینترنتی می کنند و شما می توانید با جستجوی نام نهال مورد نظر در گوگل و مراجعه به سایت،‌ تمام اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید، و منتظر تحویل نهال در مکان خود باشید. از عمده مزایایی که خرید ایننترنتی نهال دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها
  • ثبت سفارش در هر لحظه از شبانه روز
  • تحویل به موقع
  • دریافت سفارش درب منزل
  • قیمت مناسب
  • دسترسی به اطلاعات انواع نهال ها
  • امکان مقایسه قیمت ها
  • تحویل نهال های سالم و با کیفیت
  • امکان مرجوع کالا در صورت نامرغوب بودن

با وجود مزایای فراوانی که خرید نهال میوه به صورت اینترنتی دارد،‌ در برخی مواقع ممکن است با عدم رعایت برخی نکات این روش با معایبی هم همراه باشد از جمله:

  • با سفارش از نهالستان های نا معتبر ممکن است با گونه های ناسالم نهال میوه مواجه شوید. پس توصیه می کنیم خرید نهال میوه را حتما از نهالستان های معتبر انجام دهید.
  • ممکن است در زمان ثبت سفارش با افت شدید سرعت اینترنت و یا حتی قطع شدن اینترنت مواجه شوید و همین عامل باعث شود زمان بیشتری را صرف خرید نهال اینترنتی کنید.

خرید نهال میوه 3

خرید نهال میوه تضمینی

همانطور که اشاره شد اولین گام در خرید نهال میوه، انتخاب نهالستان معتبر و شناخته شده است. نهالستان های معتبر با ارائه ضمانت نامه و گواهی بهداشت از سازمان های مربوطه، اصالت و سلامت نهال های خود را تضمین می کنند.

از دیگر نکات کلیدی در خرید نهال تضمینی، انتخاب نهال متناسب با شرایط اقلیمی و خاک منطقه است. کاشت اصولی نهال میوه در محل مناسب و با رعایت اصول فنی، تضمین کننده ی رشد و ثمربخشی مطلوب درختان میوه خواهد بود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص خرید نهال میوه، می توانید از مشاوره ی متخصصان باغبانی و کشاورزی آرال نهال بهره مند شوید. این نهالستان تمامی نهال های خود را با بالاترین کیفیت عرضه می کند و تمامی نهال ها تضمین شده هستند. شما می توانید با استناد به مجوزهای رسمی این نهالستان از جهاد کشاورزی، با خیالی راحت از ما خرید نمایید.

قیمت نهال میوه به چه عواملی بستگی دارد؟

  • میزان عرضه و تقاضای نهال
  • روش های تکثیر نهال
  • تغییرات ارز
  • نوع نژاد نهال
  • عمر اقتصادی نهال
  • میزان سازگاری نهال با شرایط اقلیمی
  • نحوه عرضه نهال به خریدار
  • شناسنامه دار بودن نهال
  • داشتن گواهی سلامت نهال میوه

9 اشتباه رایج در خرید نهال میوه

بسیاری از افراد در هنگام خرید نهال، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث می شود سلامت و باردهی باغ آنها آسیب ببیند. در ادامه به این اشتباهات رایج در خرید نهال میوه اشاره می کنیم تا با دوری از آنها نهالی مناسب را خریداری کنید.

  • عدم توجه به شرایط آب و هوایی

یکی از رایج ترین اشتباهات در خرید نهال، عدم توجه به شرایط آب و هوایی منطقه است. اگر نهالی را انتخاب کنید که با آب و هوای منطقه شما سازگاری نداشته باشد، احتمال دارد به خوبی رشد نکند و یا حتی ممکن است از بین برود.

  • عدم توجه به نوع خاک

قبل از خرید نهال، نوع خاک باغ خود را آزمایش کنید و نهالی را انتخاب نمایید که با نوع خاک باغ شما سازگاری دارد.

  • خرید نهال از مراکز نامعتبر

سعی کنید نهال خود را از نهالستان های معتبر تهیه کنید. این نهالستان ها، نهال هایی را تولید و عرضه می کنند که سالم و عاری از هرگونه آفت و بیماری هستند.

  • توجه نکردن به سن نهال

سن نهال در سرعت رشد و باردهی آن تاثیر فراوانی دارد. نهال های جوان تر، رشد سریعی دارند و زودتر به مرحله باردهی می رسند.

  • عدم توجه به پایه نهال

پایه نهال، به نوع درخت یا درختچه ای اطلاق می شود که نهال بر روی آن پیوند زده شده است. پایه نهال می تواند بر مقاومت نهال در برابر بیماری ها و آفات، کیفیت و طعم میوه تاثیر مستقیمی داشته باشد.

  • خرید نهال های بیمار و دارای آفت

در خرید نهال، حتما آن را از نظر نشانه های بیماری یا آفت زدگی به دقت بررسی کنید. چرا که بیماری یا آفت این گیاهان می تواند به سایر گیاهان باغ شما نیز سرایت کند و باعث آسیب آنها گردد.

  • کاشت انواع درختان میوه در یک باغ

کاشت چند نوع نهال میوه مختلف در یک باغ کاملأ اشتباه است. رسیدگی و مراقبت از درختان میوه مختلف با شرایط و ویژگی های خاص، بسیار سخت و طاقت فرسا است. علاوه بر آن نیازمند هزینه و انرژی زیادی است. پس توجه  داشته باشید تمامی تمرکز خود را برای خرید یک نژاد نهال معطوف نمایید.

  • مشورت نکردن با متخصصین و کارشناسان

عدم مشورت با متخصصان و کارشناسان باغبانی و نهالستانی یکی دیگر از اشتباهاتی است که در خرید نهال میوه ممکن است مرتکب شوید.

  • خرید نهال های ارزان قیمت

توجه داشته باشید که قیمت نهال، نشان دهنده کیفیت آن است. برخی نهال ها ممکن است به دلیل این که کیفیت پایینی دارند و یا از منابع نامعتبر تهیه شده اند،‌ قیمت پایینی داشته باشند.

با خرید نهال میوه کمیاب باغ خود را خاص و منحصر به فرد کنید

امروزه  نهال میوه های کمیاب در صنعت کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی مصارف زیادی پیدا کرده اند. نهالستان ها مراکز اصلی تولید و عرضه نهال میوه های کمیاب هستند که شما می توانید انواع نهال میوه های بادامی، نهال میوه های چند هسته ای و تک هسته ای،‌ انواع نهال تمشک، بلوبری، نهال کامکوات را از آنها خریداری نمایید و باغ خود را منحصر به فرد و خاص کنید. علاوه بر آن از مزایای اقتصادی این میوه ها نیز بهره مند شوید.

کلام آخر

در آخر یادآور می شویم که هرگز نهال میوه خود را از هر باغدار یا مرکز توزیع نهال خریداری نکنید؛ بلکه باید سراغ مراکزی بروید که دارای تاییدیه از جهاد کشاورزی هستند. این مجوزها و گواهی ها به شما این اطمینان را می دهند که تمامی نهال ها سالم هستند و هیچ گونه مشکلی ندارند. نهال های خریداری شده باید دارای شناسنامه بوده و ظاهری سالم و خوش فرم داشته باشند. آرال نهال با داشتن چندین سال سابقه در زمینه تولید و عرضه انواع نهال ها آماده خدمت رسانی و مشاوره به شما عزیزان است. در صورت داشتن هر گونه سؤال یا نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خرید نهال میوه می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *